The Lost Battalion
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
The Lost Battalion

Horde Guild on Twisting Nether EU
 
HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Obliviona, Holy Priest (Re-application)

Go down 
+2
Harlock
Obliviona
6 posters
AuthorMessage
Obliviona
Member
Member



Posts : 4
Join date : 2008-02-28
Age : 34
Location : Katrineholm, Södermanland, Sverige

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 6:50 pm

Namn: Kim Ersrud

Karaktärens namn:
Obliviona

Ålder: 18

Ras/Klass/Level:
Undead/Priest/70

Armorylänk: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Twisting+Nether&n=Obliviona

Vilken specc kör du?: 19/42/0, vilken kan ändras utifall ni inte anser den tillräcklig.

Kan du tänka dig specca om ifall det behövs?: Jovisst, men ni verkar ju söka just holy-speccade präster, så det verkar inte vara särskilt aktuellt. Dessutom har jag inget direkt adekvat DPS-gear.

Yrken: Tailoring 375 samt mining på 150-something. Jag har sedan min tidigare application grindat upp tailoring, för just patterns som Primal Mooncloth Settet, Boots of the Long Road etc.

Rare recept/patterns/designs eller liknande: Boots of the Long Road (BoP), Switfheal Mantle (BoP), Unyieldig Girdle samt White Remedy Cape.

Raiderfarenhet: Jag har den senaste månaden fått raiderfarenhet i form av Karazhan-runs med mitt f.d. guild, Elitism. Annars har jag ingen direkt erfarenhet av att raida i WoW, men jag har, som jag skrev i min tidigare app, erfarenhet av raiding genom bl.a. Everquest. Jag anser mig själv ha snabbt för att lära mig, så hoppet mellan 10-man och 25-man bör inte vara något större problem, så länge jag får chansen att vänja mig Wink

/played: 21 dagar och 13 timmar

Tidigare guild?: Elitism, ett Kara-raiding guild som jag var mycket aktiv i under de senaste veckorna, men tyvärr disbandade dem på grund av interna motsättningar. Just nu är jag medlem i Armageddon, men jag känner i all ärlighet inte att jag platsar här. Jag har inte lyckats "bonda" med någon i guildet, och raidingen är oftast under all kritik (ex. trash-wipes i Karazhan). Jag har som avsikt att lämna Armageddon oavsett om ni bjuder in mig i TLB eller ej, och detta är något jag snarast tänker ta upp med guildledningen.

Varför vill du joina The Lost Battalion?: Precis som med min tidigare application så känner jag en stor vilja att raida i WoW, och nu vill jag gärna ha en större utmaning än Karazhan. Jag är, som sagt, god vän med Celarion, och han talar bara gott om er. Ni verkar vara ett trevligt gäng, helt enkelt.

Nån i The Lost Battalion som kan "voucha" för dig?: Celarion bör förhoppningsvis fortfarande kunna voucha för mig. Nu har han också varit med om att jag healat under ett Kara-run, så han kan väl (åtminstonde någorlunda) uttala sig om hur jag för mig som healer, också ^^

Personliga kommentarer: Nu är jag tyvärr lite smålat och kopierar den personliga kommentaren från min tidigare application, med ett par tillägg: "Jag ser mig själv som ganska utåtriktad, och tar gärna del i diskussioner och samtal när jag får chansen. I all ärlighet ser jag det som ett litet minus att guildet inte är internationellt (nu sänker jag säkert mina chanser att komma med, men förhoppningsvis lönar det sig att vara ärlig), då jag finner det mycket intressant att lära känna människor från olika platser på jorden. Men se det inte som något större problem, ett helsvenskt gille fungerar bra för mig."

Utöver detta försöker jag läsa upp mig på encounters som jag tidigare inte försökt mig på, så att jag så lätt som möjligt ska kunna fungera i en raidgrupp i vilken alla redan kan bosstaktikerna. Jag är heller inte snål, och försöker att alltid ta med mig Elixirs, Statfood samt givetvis candles till varje raid. Era raidtider passar mig också perfekt, och jag planerar att försöka vara delaktig så mycket som möjligt (med undantag för just denna vecka, om jag nu skulle få en snabb invite).

Nu har det gått ett par veckor sedan min ursprungliga application, och jag känner att jag har förbättrat både min erfarenhet samt mitt gear väsentligt. Jag hoppas att ni känner detsamma Smile

Tackar för mig, och hör bara av er om det finns någonting jag glömt eller något ni undrar över.
Back to top Go down
Harlock
Moderator
Moderator
Harlock


Posts : 89
Join date : 2008-01-29
Location : Stockholm

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 6:52 pm

nice o se att du fixa ny gear välkommen
Back to top Go down
Celarion
Member
Member



Posts : 15
Join date : 2008-01-31
Age : 35
Location : Katrineholm

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 6:55 pm

Jag vouchar gärna Smile Jag tycker Obli är en riktigt duktig healer idd. Sen har han ju jobbat arslet av sig för att få en chans o va med vilket tycker jag ska ses som en stor prestation att vilja vara med i guildet och hjälpa till, vilket för övrigt är väldigt rare.
Dessutom vill han ju verkligen raida, och det är väll det vi söker?

Hoppas verkligen du kommer in <3
Back to top Go down
Shaminator
Member
Member
Shaminator


Posts : 36
Join date : 2008-01-31
Age : 32
Location : Skövde

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 7:05 pm

Hardcore Very Happy
Inv dirr imo, en holy priest är bra att ha, sess suger.
Back to top Go down
Sessy
Member
Member



Posts : 6
Join date : 2008-02-26

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 7:40 pm

Tyst med dig din totempole.

En spirit-priest, nice!
Back to top Go down
Morren
Member
Member



Posts : 9
Join date : 2008-02-03

Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitimeMon Mar 31, 2008 8:21 pm

Gillar skarpt tiden du lägger ner på att skriva din ansökan
Back to top Go down
Sponsored content





Obliviona, Holy Priest (Re-application) Empty
PostSubject: Re: Obliviona, Holy Priest (Re-application)   Obliviona, Holy Priest (Re-application) Icon_minitime

Back to top Go down
 
Obliviona, Holy Priest (Re-application)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Obliviona, 70 Priest
» Holy priest
» Holy priest
» Mytos 70 holy priest
» Holy Priest, Cardum

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
The Lost Battalion :: Gäster :: Ansök om medlemskap-
Jump to: